LEADERSHIP- zarządzanie i przywództwo
2 dni (16 h)
online: 1790 zł
+23%VAT
-
pakiet materiałów szkoleniowych
-
obiad + przerwy kawowe
(nie dotyczy szkolenia w wersji ONLINE), -
certyfikat ukończenia szkolenia
-
możliwość indywidualnych konsultacji
z trenerem w dniu szkolenia
Cel
umożliwienie uczestnikom wypracowania własnego stylu bycia liderem zespołu, którym zarządzają, w kontekście motywacji zespołu i pracownika oraz zadań zespołowych,
nauczenie się sposobów doboru strategii motywacji do człowieka, zadania i funkcji,
nabycie umiejętności motywowania pozafinansowego, dostosowanego do modelu osobowościowego pracownika,
poznanie najważniejszych polskich osiągnięć w zakresie Motywacji 3.0,
poznanie metod rozwijania umiejętności i określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
nabycie umiejętności współpracy z pracownikiem w budowaniu jego efektywności zadaniowej oraz zaangażowania w realizację celów zespołowych i indywidualnych,
wzmocnienie swojej skuteczność w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom – informacja zwrotna i jej funkcja motywacyjna,
pogłębienie wiedzy o tym, jak mówić do pracowników, by zrozumieli dokładnie to, co chcemy im przekazać,
poznanie sposobów egzekwowania wykonania zadań,
nabycie umiejętności efektywnego delegowania zadań,
nabycie umiejętności wyrażania pochwały i konstruktywnej krytyki,
poznanie nowoczesnych technik moderowania pracy zespołowej.
Uczestnicy
Zarządzanie i przywództwo.
Szkolenie dla doświadczonych managerów, dyrektorów, właścicieli firm, prezesów, kierowników. W tym szkoleniu biorą udział osoby z doświadczeniem w zarządzaniu ludźmi.
Program szkolenia
- Co powinno wyróżniać menedżera / lidera spośród innych osób?
- Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania – model X, Y
- Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich / przywódczych
- Umiejętność kierowania sobą
- Decyzja: menedżer czy lider – czyli kogo potrzebuje mój zespół?
- Rola lidera jako członka zespołu
- Autorytet lidera – źródła władzy lidera
- Zadania lidera w zespole – rozwój partnerstwa i współpracy
- Budowanie zaufania lidera w zespole – jakie dokładnie zachowania budują zaufanie pracowników a jakie je niszczą?
- Czego potrzeba żeby skutecznie motywować pracownika?
- Różnice: komunikacja, współpraca w zespole, podejmowanie decyzji
- Ćwiczenia praktyczne
- Motywacje zakorzenione w biologii ludzkiego mózgu
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji,
- Dwuczynnikowa teoria motywacji F. Herzberga – czynniki higieniczne a czynniki motywujące – różnice i powiązania, motywacja i demotywacja – odniesienia praktyczne do działania polskich przedsiębiorstw w II dekadzie XXI wieku
- Współczesne wyzwania motywacyjne – motywacja 2.0 – MOTYWACJA 3.0,
- Co może uczynić z nas liderów?
- Model przywództwa wg Instytutu Gallupa – prezentacja badań nad efektywnością liderów we współczesnych organizacjach biznesowych
• Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu?
• Jak komunikować cele
• Cele strategiczne i operacyjne
• Zadania jako motywator dla pracownika – jak określić zadanie
- Dan Pink i zadziwiająca teoria motywacji
- Co motywuje i co demotywuje moich pracowników?
- Dwa miasta – czyli o podejściu ludzi do zadań
- Kto zabrał mój ser? – rzecz o motywacji w zmianie
- Atlassian (fedex day’s) – case study
- Metaplan na warsztat
- Jak pracują w Google? – case study
- Jak powstały: Gmail, Orkut, Google News?
- Środowisko zorientowane na wynik – czyli technologia ROWE
- Przykład Microsoft Encarta
- Burza mózgów
- Śnieżna kula
- Drzewo decyzyjne
- Metaplan
- ROWE i autonomia
- Fedex day
- 7 sekretów motywacji
- Dopasowanie do modelu motywacji pracownika
- Technika SOG
- Delegowanie zadań
- Bądź liderem na 16 sposobów
- Wytłumacz ludziom Prawo Parkinsona
- Odpowiedzialność za wynik
- Motywujący feedaback
- Docenianie
- Praca w kluczowych projektach
- Wykorzystanie narzędzi coachingowych w motywowaniu.
- Pokolenie X i Y
- Nowy pracownik vs. „stary” pracownik.
- Jeżeli chcesz poznać charakter człowieka, daj mu władzę.
- Pierwszy grzech menedżerów
- Delegowanie jako narzędzie motywowania
- Warunki skutecznego delegowania zadań
- 7 stopni delegowania zadań
- Przeszkody w skutecznym delegowaniu
- Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień
- Praktyczne wskazówki delegowania zadań pracownikom
- Jak budować odpowiedzialność pracownika za wynik?
- Jak precyzyjnie opisać oczekiwany rezultat?
- Skuteczność, efektywność, jakość, produktywność, terminowość – ważne wskaźniki
- Ustalanie celów pracy
- Jak zlecać zadania i jak efektywnie egzekwować wykonywanie poleceń?
- Jak docenić (pochwalić) pracownika? – praca z modelem
- Jak udzielić konstruktywnej krytyki? – praca z modelem
- Kontrola realizacji zadań
- Rozliczanie z realizacji zadań
- Badanie przyczyn niepowodzeń
- Ćwiczenie konstruktywnej pochwały i konstruktywnej krytyki, opartych na faktach lub opiniach
- Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu
- Różnica między grupą a zespołem
- Cechy efektywnego zespołu
- Role zespołowe a motywacja
- Odpowiedzialność w zespole
- Co zagraża zespołowi w osiąganiu celów?
- Efektywność zespołowa vs. efektywność pracownika
Terminy
23-24 lutego 2023 Kraków
09-10 marca 2023 Poznań
15-16 czerwca 2023 Warszawa